016-381 2508

Tuesday 5 September 2017

Risau 3 benda 'naik' pada badan

-Assalamualaikum-

Orang perempuan ni ada 3 benda yang kalau 'naik' jer dia dah resah gelisah, rasa berdebar semacam. Cuba fikirkan apa 3 benda tu.
.
.
.
.
.
.
.
.
1) Jerawat
2) Gatal-gatal / Merah-merah
3) Berat badan 
.
.
.
Haaaa, pertama sekali, jerawat! Kak Sha pun kalau ada jerawat kat muka, memang risau. Sikit-sikit nak pegang bahagian yang ada jerawat, nak check makin kecik ke makin besar jadi jerawat tu..hehe

Lepastu kannn, pantang nampak cermin. Bila ada cermin jer, sibuk la belek muka sendiri. Konon-konon jerawat tu akan hilang dalam masa 24 jam.

Pernah dengar tak petua hilangkan jerawat guna air liur?? Yang part ni pun kak Sha pernah cuba. Hahaha Sanggup tauuu, walaupun bunyi macam eeeeuuuu!
.
.
.
Yang kedua, kalau naik merah-merah pada badan. Walaupun tak sakit, tapi hati akan tetap rasa tak senang. Sebab takut bengkak atau jadi lebih teruk kannn? especially kalau kena bahagian muka

Dalam situasi ni, kita akan sibuk untuk berjumpa doktor supaya dapat hilangkan merah-merah atau gatal-gatal pada badan.
.
.
.
Yang ketiga, bila berat badan naik!

Haaa, bab ni semua perempuan pun akan risau. Ada jugak lelaki yang akan risau tapi perasaan tu tak serisau perempuan lahhh. Untuk control makan memang susah sebab bila kita bekerjaya, tak ada pilihan untuk skip makan atau makan ulang-ulang. Kalau skip makan, kejap lagi tanggung la rasa lapar dan ada  kemungkinan gastrik akan jadi.

Ada jugak orang diet tak makan nasi, roti dan karbohidrat. Makan makanan yang ada sumber protein (Ayam, Ikan, Daging, Udang, Sotong, Tauhu, Tempe, Telur, dll) dan sayuran sahaja. Bagi Sha, boleh jerrr makan macam tu tapi tak kenyang sangat lah. Boleh jadi kos untuk diet tanpa karbohidrat ini lebih tinggi sebab perlu makan protein dan sayuran dalam kuantit banyak.

Cara yang paling mudah, ialah dengan menyarung Premium Beautiful korset. Sebab PB ni dalam diam akan bakar lemak-lemak kita, walaupun kita dalam office yang berhawa dingin. Selain tu, bila kita makan, seolah-olah ada alarm untuk suruh kita stop makan. Biasa makan satu pinggan masih rasa lapar, bila dah sarung Premium Beautiful korset, satu pinggan dah kenyang yang amat. PB ni pun boleh membantu meningkatkan metabolisma badan tauuu.










No comments:

Post a Comment

Name:

Email Address:

New Year New Spirit New Resolution

Happy New Year everyone!! :) Tahun baru, ada yang buat azam baru. Ada yang sambung azam tahun2 sebelum ni. Sebab azam yang sebelum ni bel...