016-381 2508

Monday 3 April 2017

Balik Kerja Sebelum Orang Lain Balik Kerja

Assalamualaikum....

Hari ni..aktiviti Sha agak busy lahhh. Sebab ada dua appointment jauh-jauh. Pagi-pagi dah keluar, macam orang nak pergi kerja. Pukul 8 pagi. Tapi balik sebelum orang lain balik kerja. Dlm pkl 3 petang.

Okay la kannn. Orang lain kerja pukul 5 petang habis. Tapi mlm pkl 8 baru sampai rumah. Sebab bila peek hour kena la tempuh jam. Macet kata orang indonesia. Kadang-kadang keluar lambat sebab kena settle kan kerja sebelum balik.

Semua tuu pernah Sha lalui duluuu. That's why I am looking for another job yang sesuai untuk seorang ibu yang tak pernah berpisah dengan anak-anak untuk jangka masa panjang. Hahaha 

Job yang sekarang ni, habis kerja jerrr, boleh balik rumah. Melayan anak-anak. Ada yang happy bila jumpa, ada yang nangis bila jumpa, ada yg menjerit seronok dan terus peluk bila jumpa. Macam-macam kerenah anak-anak niiii. Tu yang bila balik rasa penat, tapiii bila tengok muka dan kerenah anak-anak, terus hilang penat.

Seronok dan syukur tauuu, dapat jumpa anak hari-hari. Ada sesetengah orang tuuu, tak dapat jumpa anak hari-hari sebab keluar awal sebelum subuh atau just after subuh. Time tu anak tak bangun lagi, and by the time balik kerja, anak dah tidur. Sedihhh, lah kannnn?? Tau2 jerrr diorang dah besar!!

Sha yang jaga sendiri hari-hari pun sedih bila anak nak buat semua sendiri, nak berdikari. Memang laaa bagus dan elok bukti menunjukkan perkembangan anak. Tapi entah kenapa, rasa sedih tu datang. Mungkin sebab ia juga bukti anak dah besar.

So, kiss and hug anak banyak-banyak bila dapat peluang. Bagitau kat diorang yang kita sayang diorang. Kita pergi kerja dan buat semua benda ni untuk diorang. Insya Allah, sampai masa nanti diorang faham dan boleh terima.

Okaylah, nak tidur duluuuu. Night night!


No comments:

Post a Comment

Name:

Email Address:

New Year New Spirit New Resolution

Happy New Year everyone!! :) Tahun baru, ada yang buat azam baru. Ada yang sambung azam tahun2 sebelum ni. Sebab azam yang sebelum ni bel...