016-381 2508

Thursday 6 April 2017

Chitosan Pada Bra Premium Beautiful??

Assalamualaikum....


Fungsi CHITOSAN


Okay harini saya nak share info yang SANGAT PENTING pasal CHITOSAN. ramai sangat yang tak tahu apa tu chitosan dan apatah lagi fungsinya !!

so harini kita detailkan sebagai makluman para sahabat yang mana Unsur Chitosan ada dalam Premium Beautiful Korset.


APA ITU CHITOSAN ??

Apa itu chitosan?Chitosan berasal dari chitin, suatu polisakarida yang telah diproses dengan cara menghilangkan kulit dari kerang-kerangan seperti udang, lobster dan kepiting. Chitosan telah lama digunakan dalam proses menghilangkan racun dalam air. Dengan hanya menaburkan di atas permukaan air maka kandungan zat yang berbahaya seperti minyak, pelumas, atau bahkan zat logam yang berbahaya dapat langsung terserap.


FUNGSI-FUNGSINYA:


1) MENCEGAH ASTERIOSKLEROSIS, SAKIT JANTUNG DAN MENGURANGKAN KOLESTROL

- Ia mampu mencegah usus dari menyerap kolestrol. Ia juga dapat menurunkan kepekatan kolestrol dan mampu memecahkan gumpalan darah. Di samping itu, ia juga dapat mencegah astereosklerosis, sakit jantung, mati mengejut dan strok.


2) MENGURANGKAN BERAT BADAN

- Chitosan mampu menyerap lemak berlebihan dalam saluran darah dan menyingkirkannya keluar dari badan.


3) MENCEGAH DAN MENGAWAL DARAH TINGGI

- Garam adalah terbentuk daripada Klorin dan Sodium. Klorin adalah punca yg mendorong berlakunya Tekanan Darah Tinggi. Chitosan di sini mampu menyerap Klorin yang berlebihan dan menyingkirkannya.


4) MEMPERBAIKI SISTEM PENGHADAMAN

- Chitosan dapat menggalakkan pembiakan bakteria yang baik, mengawal pertumbuhan bakteria yang tidak baik dlm usus. Bakteria jenis yang baik akan membantu badan kita menyerap nutrien dan seterusnya meningkatkan fungsi sistem pencernaan. Menurut kajian Universiti Hatori, Chitosan telah diberikan kepada kumpulan arnab yang menghidapi radang hati dan hati berlemak, hasilnya hati arnab itu bertukar kepada warna hati yang sihat.


5) MENCEGAH KANSER DAN MENAMBAHKAN KEKUATAN SISTEM IMUNITI

- Menurut Persatuan Perubatan Jepun, Chitosan mampu mengawal sel kanser daripada merebak. Di samping itu, menurut mereka, Chitosan juga akan menambahkan kekuatan imuniti T.


6) MENYINGKIRKAN LOGAM BERAT DARI BADAN

- Logam berat berbahaya terhadap kesihatan manusia. Namun demikian, Chitosan boleh digunakan utk menyerap unsur logam berat dan menyingkirkannya keluar dari badan manusia dan seterusnya mencapai keseimbangan elektrolit dalam badan.


7) MENDETOKSIKAN DAN MENCANTUMKAN UNSUR TOKSID

- Chitosan dapat menyingkirkan unsur toksid (racun serangga, bahan makanan tambahan) dan mengeluarkannya dari badan kita menerusi urin, najis, peluh dan sebagainya

** memang banyak sangat fungsi chitosan ni, sebab tu penggunaannya sangat meluas.

** disebabkan oleh wanita seperti kita "wajib" pakai pakaian dalam, so syarikat cari satu produk yang boleh membantu kita sbg wanita untuk dapatkan benefit "all in one" macam ni...

** chitosan terdapat dalam cup bra (long bra)
** kelebihannya adalah sebagai "anti-cancer" dan ni adalah berita yang sangat baik bagi pengidap kanser sebab at least kita ikhtiar , dan yang bagusnya dapat membantu mengurangkan sakit.... untuk hilangkan terus penyakit ni tak ada jaminan khas dan tentunya kuasa penyembuh hanyalah Allah SWT sahaja. yang penting kita berusaha ya...

in shaa Allah

Jadi, kepada sahabat yang berminat nak tahu lanjut atau pun nak beli..boleh terus contact saya:
Call / Message / Whatsapp : 016-381 2508
FB / Messenger : Shareefah Naweerah
IG : Shareefah_Naweerah

No comments:

Post a Comment

Name:

Email Address:

New Year New Spirit New Resolution

Happy New Year everyone!! :) Tahun baru, ada yang buat azam baru. Ada yang sambung azam tahun2 sebelum ni. Sebab azam yang sebelum ni bel...