016-381 2508

Sunday 9 April 2017

Tips pakai Premium Beautiful semula selepas bersalin

Assalamualaikum....

Hari ni Sha nak share tips untuk you all yang dah memang ada Korset Premium Beautiful sebelum mengandung. Yer laa kaaannn, some of you dah beli masa anak dara. There are some of you yang beli dengan Sha untuk kahwin, nak pakai before and specially on your wedding day. Sebabnyaaa tak nak gambar kahwin spoil sebab kantoi perut buncit dalam gambar.



Bertuah tauuuu you all niiii, sebab kenal Korset Premium Beautiful awal. Sha ni kenal masa lepas bersalin anak kedua. Yerrrr anak kedua!! Masa anak pertama bodoh sombong lagi. Walaupun perut buncit sikit time tuuu, Sha cakap dalam hati, "standard laaa, orang dah kahwin, dah ada anak"..hihihi Bukan nak cari solution kan? Konon-konon boleh la kempis balik macam zaman anak dara secara sendiri tanpa usaha. Berlagakkan?? Sebab Allah bagi rezeki bersalin normal. 

Bila anak kedua, Allah uji  dengan bersalin operate. Alhamdulillahhhhh..ujian Allah ada hikmah. Sha jumpa solution untuk kempis kan perut dengan Korset Premium Beautiful dan secara tak sengaja, dapat pakej untuk kembalikan bentuk badan kepada badan anak dara!! Haaaa, best sangat! Sha menggelabah cari solution untuk kempis kan perut, padahal time tu baru seminggu bersalin. hahaha




Anyway, jom Sha share dengan you all tips nak pakai balik Premium Beautiful lepas 9 bulan tak pakai masa pregnant.

1- start piece by piece dulu. Usually boleh pakai Waist Nipper Premium Beautiful dulu..kalo tak boleh cangkuk sampai bawah (usually bahagian bawah perut tu mmg agak besar lepas bersalin..cangkuk separuh bahagian atas dulu. 

2- kalo perut bahagian bawah masih besar dan buncit, rajin2 tuam dan tungku. Rahim masih kembang dan kemungkinan besar darah ketul2 masih banyak lagi. Lambat laun, boleh pakai balik cangkuk Waist Nipper Premium Beautiful sampai ke bawah.

3- pakai Korset Premium Beautiful secara berperingkat. Mula dengan 2-3 jam hari pertama pakai balik Premium Beautiful. Jangan paksa diri sbb dah lama kan tak pakai. Esoknya tambah ke 4 jam..dan seterusnya sampai lah you all boleh tahan pakai 8 jam sehari macam biasa.

4- once luka jahitan kat bawah dah baik/ dah tak sakit sgt..boleh pakai long girdle. This really helps utk bantu sokong balik peranakan kita yg jatuh masa pregnant dan bersalin.
Especially untuk yang berpantang sendiri (tak ada mak jaga)  - yang ada toddler tu, mmg elok cepat2 pakai long girdle kalo nak lasak sikit...

5- bra Premium Beautiful mungkin agak ketat lepas bersalin. Boleh cuba pakai bra extender kalo ukur lilit badan dah naik. Kalo cup bra tak muat...kena tunggu dulu or you all boleh beli SHORT BRA Premium Beautiful utk pakai sementara breast kita get back to normal cup size. Short bra dalam lingkungan rm400++ je and still ada lifetime warranty so mmg berbaloi beli! 



Nanti you all boleh je tukar2 pakai LONG BRA Premium Beautifulvyang sedia ada dengan SHORT BRA Premium Beautiful you all. Sebab lama jugak cup tu akan besar, selagi susu badan masih banyak kan? Paling minimum 6 bulan laaahh, selagi anak fully breastfeed, memang susu akan penuh, cup akan besar. Bila anak dah start solid food, susu badan akan berkurang sedikit demi sedikit. Tapi ingat tauuu, jangan pernah sebut tak ada susu. Allah tu Maha Mendengar. Nanti dia kabulkan doa-doa you all, sendiri yang sedih dan susah hati.

Pakai SHORT BRA dan LONG BRA pun boleh breastfeed anak, sangat mudah! Selak dan tarik. Tak perlu buka cangkuk & pasang cangkuk. Lagi mudah daripada pakai breastfeeding bra and lagi elok untuk kesihatan breast you all tauuu! Bra Premium boleh support breast you all yang berat sebab penuh dengan susu sambil membantu melancarkan peredaran darah dan susu di sekitar kawasan breast. 

Bila susu dah kurang, automatik size breast akan jadi kecil sedikit. Dengan pemakaian Premium Beautiful Bra, breast you all tak nampak londeh, dan akan dibentuk kembali jadi tegang. Best ke best sangat??



p/s: you all yang belum ada korset dan nak dapat kan Premium Beautiful Set dengan harga yg murah dan special, boleh Whatsapp Sha 016-381 2508!

Untuk bulan April 2017 ni boleh dapatkan diskaun sebanyak RM150-RM400 tauuu

Insya-Allah Sha akan bantu you all sebab mudah jerrr kita agen terlatih ada ready stock with us! Nak datang rumah Sha untuk fitting Premium Beautiful pun boleh, atau, agen-agen Sha yang lain yang berdekatan dengan you all boleh sangat bantu untuk fitting you all!

WHATSAPP SHA 016-381 2508
WHATSAPP SHA 016-381 2508
WHATSAPP SHA 016-381 2508

FB: Shareefah Naweerah
IG: Shareefah_Naweerah

No comments:

Post a Comment

Name:

Email Address:

New Year New Spirit New Resolution

Happy New Year everyone!! :) Tahun baru, ada yang buat azam baru. Ada yang sambung azam tahun2 sebelum ni. Sebab azam yang sebelum ni bel...